Fajardo - Reisverslag uit Fajardo, Puerto Rico van arvana - WaarBenJij.nu Fajardo - Reisverslag uit Fajardo, Puerto Rico van arvana - WaarBenJij.nu

Fajardo

Door: Natasja & Arjen

19 November 2009 | Puerto Rico, Fajardo

Nadat we ons rot hadden gekocht in Barceloneta hadden we mooi weer gekregen in Fajardo en konden we dan toch even zwemmen in de pool. brrrrrr koud volgens Arjen!

later die avond zijn we gaan eten bij Blossoms in het hotel en hebben we een lekker groot ijsje op de vuist na genomen. Die avond hebben we eindelijk eens rustig aan gedaan aangezien we elke dag wel uit gingen op de boot met alle excursies was ik redelijk kapot.

De dag erna wouden we vroeg naar palomono eiland gaan, dat is een prive eiland van het hotel omdat ze geen stand hebben. Hier ga je met een prive catamaran heen en kun je tot 5.00pm genieten van een heerlijk strandje ( niks vergeleken met Aruba en zijn witte strand maar wel relaxed). Toen we even wouden pinnen voor de bio bay kayak kwamen we er achter dat het geld wel van de rekening was geschreven maar dat ik het niet uit de automaat had gekregen mmmmm. Dus wij weer eerst naar de bank terug naar het hotel onze bank bellen bla bla bla. Nu is het wel opgelost maar duurde natuurlijk weer een halve dag :).

eenmaal op het eilandje aangekomen hebben we een beetje relaxed en zijn we op tijd terug gegaan voor de bio bay kayak. Toen we aankwamen bij de pier was het helaas super hard aan het regenen en mochten we niet kayaken dus zijn we weer naar het hotel gegaan en hebben we een filmpje gekeken want de dag erna moesten we vroeg op.

7 uur ging de wekken om ons klaar te maken om naar Rio Grande te rijden om met onze prive gids John Druitt af te spreken op weg naar El Yunque. In het begin werden ons verschillende opties aangeboden wat betreft de wandeling en hebben Arjen en ik het voor elkaar gekregen tot het hoogste punt te klimmen. 4 uur het regewoud op tot we op de rotsen tussen de wolken zaten. Ik krijg er nu nog kippenvel van als ik er aan denk dat we dat echt gedaan hebben het is een onvergetelijk gevoel als je elkaar niet kan zien op de berg als er een wolk tussen je in zit. Het enige nadeel is dat je zo zit te genieten op die berg dat je eventje heel eventjes vergeet dat je nog omlaag moet hahah. Omhoog 4 uur omlaag gelukkig 2 uur maar nog steeds erg vermoeiend en moeilijk te lopen.

Om deze ervaring na 6 uur wandelen nog vermoeiender te maken zijn we dan toch die avond ook nog maar naar de Bio Bay gereden om te kayaken. ( Bioluminescent Bay Kayak is kayaken in het donker in een speciaal bioluminescent water dat licht geeft in het donker bij aanraking). Dit was ook echt amazing wat een super stunt het is moeilijk om uit te leggen hoe het is maar het is een heel speciaal gevoel als je je handen in het water steekt en alles begint licht te geven.

Die avond zijn we op tijd naar bed gegaan heb niet eens meer onze koffers ingepakt want we waren bijde aan ons einde van fisieke inspanningen.

Sóchtens ging de wekker alweer vroeg en zijn we via de kust naar San Juan gereden om ons autotje in te leveren. Na 3 vluchten en ongeveer 4 uurtjes waren we weer thuis waar Jean van Royal Car Rental ons al stond op te wachten met onze huur auto voor de laaste 3 daagjes.

• 28 Februari 2010 - 18:42

Kristel:

hallo...je kent me niet maar zit net je verslag te lezen over puerto rico.
    wij zitten er ook over te denken om er naar toe te gaan dus ik dacht misschien heb je wat tips voor ons...

als ik niks hoor ook goed,vond het alleen al leuk om je verslag te lezen en anders tot hoors!!