Barbados - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van arvana - WaarBenJij.nu Barbados - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van arvana - WaarBenJij.nu

Barbados

Door: Natasja & Arjen

11 November 2009 | Barbados, Bridgetown

Weer een nieuw eiland,

vandaag gingen we sóchtens eerst ontbijten in de a la carte ontbijt zaal. na een heerlijk broodje zijn we dan toch op land gegaan. We hadden voor barbados niks geplanned en gingen dus gewoon een beetje door de stad lopen. Na 10 minuten hadden we het wel gezien niks te doen.

Toen we met een paar taxi's hadden gepraat gingen we op een prive tour met de taxi van het jaar in 2008. De meneer was erg aardig en was duidelijk erg trots op zijn eiland en was meer dan overtuigend over hoe veel hij van Barbados hield.

barbados kwam op mij en Arjen veel rijker over dan bijvoorbeeld Dominica. De huizen waren in veel betere staat en ze hadden ook een beter leer plan voor de kinderen. Zo mag je als inwoner van Barbados gratis naar een van de 4 mage grote universiteiten. De hoofd bezigheid en top sport in barbados is dan ook Cricket en vandaag zie je al de Britse invloeden die er altijd zijn geweest voordat barbados onafhankelijk is geworden.

Ook wordt er graag Polo gespeelt maar dit is meer voor de rijke engelsen die nog steeds hun huisjes hebben op dit vakantie eiland.

de Green Monkey is een van de dieren die je veel op barbados kunt vinden en daarom is dus ook toerisme hier de hoofd omzet en niet de bananen. wel is barbados het hoofd eiland met de omzet voor rum en wel niet te vergeten de Mount Gay Rum een van de beste rum's van de wereld. Op barbados kun je uren om je heen kijken en suikerriet velden vinden waar de suiker voor de rum en de super voor Coca Cola uit gehaald wordt.

Ook hebben wij de de oudste kerk van barbados mogen bezoeken namelijk de St James Parish Church die maar liefs in 1695 was gebouwd en er nog als nieuw uit ziet.

Na al deze mooie verhalen van onze taxi moesten we natuurlijk nog wel echt even kijken waarom Mount Gay Rum nu zo speciaal was en hoe het gemaakt werd en zijn we naar de fabriek gegaan. Na een tour door het museum en een leuke video show met uitleg zijn we door de fabriek gelopen en hebben we even achter de schermen mogen mee kijken. In barnados worden 10.000 Mount Gay Rum per dag gefabriceerd. 10% hiervan wordt genuttigd door toeristen en de locale bevolking in een van de maar wel liefs 1000 gecertificeerde Mount gay Rum shops door barbados.

Na een proeverij aan de bar heb ik Arjen een glaasje van de nieuwste Mount Gay Rum laten proberen omdat ik niet van rum hou. De naam is 1703 en deze rum heeft een unieke leeftijd van 15-30 jaar en kost dan ook wel bijna $13.00 per glas.

Mount Gay Rum heeft in 2003 zijn 300ste verjaardag gevierd en het was een unieke ervaring om een keer achter de schermen mee te kijken hoe deze bijzondere rum wordt geproduceerd.

Sávond hebben we weer heerlijk gegeten op de boot en zijn we sávonds naar een juggling comedy show geweest van Victor Zuniga gevolgt door een hilarische show van Marvin Bell.

Ik wou even een kleine update geven over de boot zodat we een klein idee hebben hoe die er uit ziet.

11 verdiepingen en wij slapen op verdieping 8 met balkon, verdieping 9 is het buffet restaurant met alle 24 uur faciliteiten. Op deck 3,4,5 heb je photograven, de lobby, receptie, verschillende uitgaans mogelijk heden zoals disco, sigaren bar en piano bar. op verdieping 3,4,5 zijn dan de luxere restaurants waar je gewoon heerlijk kan eten met een excelente service. ook de show room waar alles shows en spelletjes worden gehouden vind je op 3 verdiepingen 3,4 en 5.

Nou snel naar het volgende eiland haha