Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van arvana - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van arvana - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Natasja & Arjen

18 Mei 2008 | Thailand, Krabi

S'ochtens werden we afgehaald door ons busje en gingen we op weg naar Krabi. Ondertussen gingen we eerst nog naar een monniken tempel en naar een paar kleine grotjes.

Na een lange bus rit van de Jungle naar Krabi kwamen we in een zeer mooi hotel aan. Toen we op de kamer kwamen konden we de typische Thaise trekjes zien zoals de zwanen de waren gevouwen van de handoeken en de bloem blaatjes op bed. Aangezien ik erg moe was en het nog niet helemaal doorhad vroeg ik de receptie om handoeken hihi maar die lagen natuurlijk al op bed. we gingen gelijk de stad in aangezien we nog niet veel van de thaise bevolking hadden meegekregen op onze reis. De stad was echt geweldig super druk veel mensen en nog veel meer winkeltjes hihi. Het eerste wat ik wou kopen was een telefoon kaart om naar pap en mam te bellen en ons werd bij de eerste winken 24/7 geantwoord. mmm Arjen en ik keken elkaar aan en dachten hum 24/7. We liepen de straat af waar de mensen ons de richting wezen en na een half uur lopen vonden we dan toch echt een winkel met de naam 24/7.

Op straat waren veel tour verkopers en al snel hadden we een gevonden die ons erg aantrok. De dag erna sochtens gingen we vroeg op pad met een heel erg leuke tour guide die perfect engels sprak. We gingen eerst naar een heet water bron die in tegenstelling tot Indonesie ( 100graden te heet) heerlijk was deze bron was ontzettend lekker en ik kon er voor ewig in blijven dobberen. maar helaas na een uur kreeg ik enorme hoofdpijn aangezien het toch warmer is dan een bad dat je thuis zou pakken. na deze tocht hadden we kleine wandeling door de jungle waarna we een kleine uitleg over de rubber bomen kregen gevolgt door een Thaise lunch. En ja ook van deze lunch vloog Arjen in de Brand hihi.

Na de tour gingen we toch nogmaals de Olifant op en hebben wij een iets ruigere toch gemaakt met de olifanten dan in Kao Sok. Toen de olifant had uitgevonden dat hij zijn buikje lekker aan een omgevalen boom kon schuren werd het wel allemaal een beetje eng :). In Krabi hebben we voornamelijk heerlijk genoten van de stad en onze ogen uit gekeken aan alle verkopers op straat.

Lekker gegeten hebben we ook in heel Thailand ik was vooral erg onder de indruk van Masaman dit is een Curry met aardappelen en kip geserveerd met rijst. Ik denk dat ik het wel bijna iedere dag heb gegeten en het was zeker in elke plaats anders dat was het leuke ervan.