Rijlessen op Aruba - Reisverslag uit Noord, Aruba van arvana - WaarBenJij.nu Rijlessen op Aruba - Reisverslag uit Noord, Aruba van arvana - WaarBenJij.nu

Rijlessen op Aruba

Door: Natasja & Arjen

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2009 | Aruba, Noord

Na dat Arjen mij dan toch had overtuigd dat we eens motor rijlessen moesten nemen aangezien het hier zo goedkoop is, ben ik dan toch eindelijk na 3 jaar akkoord gegaan. Eind april begonnen we dan toch echt met de theorie. Op de dag dat we begonnen wisten we ook al dat we 8 mei op examen moesten, pff zet er even druk op of zo. De theorie lessen zien hier er gewoon hilarisch uit aangezien je met speelgoed autootjes en plastic fietsjes een spel moet spelen. Je kunt hierbij denken aan een groot bord met straten en je moet verschillende situaties gaan oplossen met hulp van speelgoed hihi.

Na onze eerste rijles zag ik de bui al hangen en was het voor mij eigenlijk al gedaan; veel te eng allemaal. Maar nadat Arjen mij weer had overgehaald gingen we dan toch de straat op. Wat een toffe ervaring was dat en opeens had ik de smaak te pakken. Na 6 hele lessen moest ik dan ook al op examen en dacht natuurlijk dat dat hem nooit zou worden. Rijden kon ik wel maar de bijzondere verrichtingen waren een drama. Nu moet ik wel even zeggen dat je alleen maar de bijzondere verrichtingen moet laten zien op je examen, dus ik dacht "daar gaan we".

Daar gingen we dus, maar wel de goede richting uit want Arjen en ik zijn beiden op die dag geslaagd voor theorie en examen!

  • 18 April 2013 - 14:52

    Franciscus:

    Mijn zoon (18 jaar) nam ook rijles ! Bij de vraag: Hoe lang gaat dat duren voordat hij dusdanig kan rijden en voor het examen op kan werd medegedeeld: 800 florin! Dat is hier gewoon de indicatie!
    Hij heeft daarvoor dan ook ca. 6 rijlessen gehad, en wat theorielessen. Wij hebben nog gevraagd om meer rijlessen te geven, uiteraard tegen extra betaling, maar meer was volgens de instructrice echt niet nodig. Al bij het eerste examen slaagde hij, en had zijn rijbewijs.
    Er werd een bijna nieuwe auto voor hem gekocht, zodat hij zich vrij kon bewegen en er mee naar school kon gaan. God zegen de greep!
    Na twee dagen al het eerste incident. rijdend tegen de stoeprand aan en stuurmechanisme volledig ontzet. Na een week macht over het stuur verloren op de doorgaande weg Santa Cruz.
    Rijdt tegen een muur, komt op de andere weghelft (levensgevaarlijk) en komt tegen een boom tot stilstand. God zij dank raakte hij nauwelijks gewond. Auto volledig total-loss. En met dit soort rij- ervaringen wordt de weggebruiker op Aruba opgezadeld. Levensgevaarlijk!! Het zou misschien een aanbeveling zijn als er wat strengere eisen gesteld zouden worden aan het behalen van een rijbewijs.
    Ook zou er wat meer controle kunnen worden uitgevoerd over het rij-gedrag. Nagenoeg niemand sorteert hier voor. Zou een hoop file-vorming kunnen voorkomen. Het ligt allemaal niet aan de weggebruikers (die weten niet beter) Het ligt aan de te lichte eisen die gesteld worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Noord

Een Nieuw Begin in een ver land

Recente Reisverslagen:

21 November 2009

Terug op Aruba

19 November 2009

Fajardo

16 November 2009

Na de Cruise

15 November 2009

St Kitts

13 November 2009

Antigua

Actief sinds 13 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1417
Totaal aantal bezoekers 52607

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2006 - 23 November 2009

Een Nieuw Begin in een ver land

Landen bezocht: